ENPL PL
 
 
 
Dom / Zastosowanie / Transport materiałów sypkich / Mechaniczny Transport Materiałów  

Mechaniczny Transport Materiałów

 

      

 

Przenośniki mechaniczne są idealne do transportu pyłów i materiałów masowych. Takie materiały są tradycyjnymi składnikami lub produktami procesów w takich obszarach, jak stałe paliwo , elektrowni i elektrociepłowni (węgiel, torf, biomasa, trociny, zrębki).
 

Przenośniki mechaniczne

Przenośniki łańcuchowe

Oferujemy szeroką gamę wysokiej jakości przenośników zgrzebłowych łańcuchowych do transportu różnego rodzaju proszków i materiałów sypkich. Przenośniki te są odpowiednie do transportu popiołu, wapna i paliw stałych.Istotną cechą jest, aby utrzymywać skuteczne prędkości materiału, która zapewnia wysoką niezawodność i efektywność. Rozwiązania mechaniczne.                                                                              

Kute przenośniki łańcuchowe są niezbędne podczas transportu materiałów ściernych lub podczas pracy w wysokich temperaturach (do 600 º C). Kute przenośniki łańcuchowe są zwykle wykonane z hartowanej stali, z 20% Mn i 5% Cr lub hartowanej stali zawierającej 27% Mn i 5% (stal z borem). W szczególnych przypadkach, łączniki  i szpilki wykonane są z hartowanej stali nierdzewnej lub żaroodpornych.
 


Istnieją trzy główne typy przenośników zgrzebłowych tablicy łańcuchów:

  • Płyta w kształcie T  jest odpowiedni do poziomego przemieszczania się, i jest stosowany w rurociągach do 630 mm szerokości.
  • Płyta w kształcie P  są używane do przemieszczania nachylonej lub pionowej do kąta nachylenia 90 stopni. 
  • Płyta w kształcie I jest płytą dwurzędową i stosowana jest  w szerokich przenośnikach  od 500 do 1200 mm. 

Wykonanie i wydajność                      

Zakres pojemności przenośników łańcuchowych leży między 1 600 m ³ /godz. Wydajność zależy od gęstości transportowanego materiału i wymaganej odległości transportu.

Przenośniki śrubowe

Przenośniki śrubowe mogą być również stosowane w energetyce, pod warunkiem, że długość przenośnika nie przekraczającej 12 m istniejących przenośników chłodzi się do obniżenia temperatury popiołu transportowane z filtrów, płuczek. Przenośnik ślimakowy składa się z pięciu głównych elementów:   

   
 

• Rama
Mechanizm śrubowy
Obudowa łożyska i uszczelka
Jednostka napędu
Włazy do kontroli i serwisu
 

Przenośnik taśmowy może być w kształcie litery U lub rurowy, w zależności od obszaru zastosowania. Ramy mogą być wykonane ze stali węglowej, kwasoodpornej i stali nierdzewnej. Połączenia z innymi urządzeniami lub procesami są także wykonane z tego samego materiału. Mechanizmy śrubowe mogą  być wykonane ze stali węglowej, stali nierdzewnej lub stali kwasoodpornej. Wały śrubowe mają rurę-jak powłoce ze stali kwasoodpornej lub nierdzewnej. Spirala  obrotowa jest  przyspawane do rury- jak  powłoka wału.

 

Kruszarki żużla    

                                                                                                                                

Kruszarki używane są do rozdrabniania grubych brył materiałów . Istnieją dwa typy kruszarek: wirnikowe  i walcowe. Wirnikowe  są stosowane do kruszenia wstępnego a  kruszarki walcowe są wykorzystywane do wtórnego kruszenia, po której materiał jest odpowiedni do transportu pneumatycznego. Typowe materiały, które podlegają fragmentacji - jest żużel odzysku ciepła odpadowego, grudki  kurzu i innych materiałów, które tworzą się  podczas procesu. Dane wydajności kruszarki do 30 t / h. W seryjnym instalacji mogą przetwarzać materiał z kawałkami do 300 mm i uzyskiwać frakcję wyjściową nie większą niż 5 x 5 mm. Jeśli to konieczne, kruszarki mgą być chłodzone wodą, sprężonym  powietrzem  lub parą.

Stacje rozładunku

Istnieją dwa rodzaje stacji rozładunku: z suchego lub mokrego urządzenia wyładunku. Obydwa systemy wylotowe znajdują się pod dolnej części silosu.



Urządzenie rozładunku  mokre  jest stosowane  do załadunku materiałów sypkich z silosów do otwartych ciężarówek. Urządzenie rozładunku suche jest zaprojektowane  do załadunku zamkniętych kontenerów, cystern. W dolnej części silosu jest fluidyzacyjne panele i prowadnice, które ułatwiają rozładunek.

 



Bezpyłowa rynna załadunkowa

 

Bezpyłowa rynna załadunkowa  jest używana podczas ładowania otwartych i zamkniętych ciężarówek, big bagów. Wydajność ładowania może wynosić do 100 t / h Stożkowe prowadnice wewnątrz rękawów są wykonane ze stali nierdzewnej. Rękaw jest łatwo podnosić i opuszczać za pomocą lin. Obudowa pokrywy wykonana jest ze stali. W ramie rury jest  urządzenie do usuwania pyłu. Jest wyposażone w przepustnicę z siłownikiem pneumatycznym.

 

Korzyści z mechanicznego transportu:                                                              

  • Wysoka wydajność
  • Odpowiednie do zgrubnych, klejących i dużych materiałó
  • Niezawodny w zastosowaniach  o dużych obciążeniach
  • Odpowiedni do wysokich temperatur
  • Niskie koszty obsługi
  • Długa żywotność
  • Niskie zapotrzebowanie mocy
  • Stosunkowo przystępny koszt

 

Systemy transportu dla materiałów masowych

Przenośniki taśmowe


Przenośniki taśmowe są wśród najszerzej używanych systemów transportu  z powodu swojej prostoty i kosztów budowy . Dzięki swojej wysokiej niezawodności i łatwości stosowania przenośniki taśmowe są podstawowym środkiem transportu materiałów masowych .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Długie przenośniki taśmowe są jedną z odmian. Różnią się nie tylko długością ale również zdolnośćią do zmiany kierunku taśmy , pochyleniem w górę lub dół jak również daną konfiguracją terenu . Najdłuższy odcinek przenośnika jest około 20km.

Podstawowe dane techniczne:

  • Szerokość od 500 do 3200 mm.
  • Maksymalne pochylenie od 17 do 20 stopni, w zależności od przepływu i lepkości          transportowanego materiału.
  • Wydajność do 40t /godz.
  • Szybkość taśmy 15m /sekundę.

 

Przenośniki rurowe

        

Konstrukcja przenośnika rurowego  jest podobny do konwencjonalnego  przenośnika tranzytowego , a mianowicie składają się z stacji napędowej z bębnem napędowym , napędu powrótnego  z bębnem  powrotnym   i układem  napinającym. Różnią się one kształtem i budową od  przenośnika taśmowego.Przenośnik rurowy ma  strefę zaginania  w której pas górny jest uformowany w kształt rurowy a dolny pas  wraca do pierwotnego kształtu.Część trasy przenośnika, wzdłuż której pasek jest w kształcie rury może mieć poziome lub pionowe zagięcia, jak również ich kombinacje przestrzenną.

 

Podstawowe dane techniczne:

  • Średnica rury: 150 do 600 mm
  • Długość : do 10 km
  • Wydajność: do 800m3 /godz                                                                                          

 

Zalety przenośników rurowych:

Zamknięty transport wewnątrz rury eliminuje wysyp materiału co ma pozytywny wpływ na środowisko i ekologię.

Zastosowanie zakrzywionych ścieżek eliminuje potrzebę skomplikowanych  systemów przenośników

Możliwość zwiększenia kąta nachylenia przenośnika o około 50%, z uwagi na transport materiału w zamkniętej rurze.

Przenośnik taśmowy pionowy

       

Idea transportu w tego typu przenośniku jest oparta na specjalnej taśmie. Ta taśma jest wykonana z taśmy  podstawowej (podobnie jak w przenośnikach korytowych ), z dwiema ścianami bocznymi i zaciskami między nimi tworząc w ten sposób  rodzaj kubełków , w których materiał jest transportowany.Drugi typ taśmy stosowany w tego typu przenośnikach taśmowych jest taśma wyposażona w kieszenie, w których materiał jest transportowany.

Przenośniki te mogą podnieść materiał pionowo do dużych wysokościach i pod różnymi kątami, zajmując stosunkowo mało miejsca. Wymagają one znacznie mniej energii i są mniej hałaśliwe w porównaniu do tradycyjnych przenośników kubełkowych.

Podstawowe dane techniczne:                                                                         

  • Szerokość taśmy: od 600 do 2000mm
  • Wydajność: 6000 t/godz
  • Wysokość podnoszenia do 300m